+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 33
EersteEerste ... 21 25 26 27 28 29 30 31 32 33 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 751 t/m 775 van 808

Discussie: Atlas als de Hercules niet meer onder de NBBF?

Preparing for Contests Sir Osterich II's schermafbeelding
    Geslacht

Standaard Re: Atlas als de Hercules niet meer onder de NBBF?

OT je maakt de zoveelste denkfout.

Dat er niet is opgetreden maakt niet dat er sprake is van tolerantie.
    Think again.

Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom mensen hun klep houden, zeuren om slotjes, doen alsof hun neus bloedt of andere dommige houdingen met opzet aannemen.
    Laatst gewijzigd door Sir Osterich II; 27 juli 2010 om 14:36
    Geroemd om zijn objectifiheid.

Team InShape Old Timer's schermafbeelding
    Geslacht

Natuurlijk weet ik dat...
    Is ook de reden dat hier maar een aantal personen durft te reageren.
    Uiteindelijk hebben ze allemaal de NBBF nodig om veder te kunnen.

Het is een stukje sarcasme om het op tolerantie te spelen...
    Uiteindelijk wil Opoe volgend jaar ook op de AC staan en dan moet de de vos niet tegen zijn haren instrijken...
    Laatste activiteit: 29 juli 2010 - OUT OF ORDER

GVR REUS's schermafbeelding
    Geslacht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sibil Bekijk bericht
    Aan gezien deze brief alleen van Hedwig af kwam moest ik voor bepaalde uur op br een excuus topic aanmaken
    Van liona stond er niks bij.
    Dit is nog maar een gedeelte van de brief die ik van hem kreeg
    Waar is de rest ervan dan? Of beter gezegd: wat is de inhoud?

http://www.xxlnutrition.nl/blog (hier alles over team XXL te volgen via blog)

Overall Winner Robbie70's schermafbeelding
    Geslacht

Hoe zit het nu met die controle van de boekhouding?

Moderator brutus's schermafbeelding
    Geslacht

Zoals er van een (democratisch) land altijd gezegd wordt dat het volk de regering krijgt die het verdiend zal dat ook wel voor "Body Building land" gelden....al jaren alleen maar gezeik en gedoe...maar blijkbaar wordt het geaccepteerd door het merendeel van de atleten en gebeurd er (al jaren) niets....en,kleine voorspelling,over 3 of 5 jaar is het nog altijd hetzelfde en is er niets of nauwelijks iets veranderd!

"Ze dronken een glas,deden een plas en alles bleef zoals het was..."
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand"

Geslacht

Hè gij Brutus, ha ha. Wat een geniale opmerking. Het kan altijd beter natuurlijk en hoop op verbetering zoals ik daar altijd voor ga. Waar blijft de rest nu van de brief?

Team InShape Old Timer's schermafbeelding
    Geslacht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brutus Bekijk bericht
    Zoals er van een (democratisch) land altijd gezegd wordt dat het volk de regering krijgt die het verdiend zal dat ook wel voor "Body Building land" gelden....al jaren alleen maar gezeik en gedoe...maar blijkbaar wordt het geaccepteerd door het merendeel van de atleten en gebeurd er (al jaren) niets....en,kleine voorspelling,over 3 of 5 jaar is het nog altijd hetzelfde en is er niets of nauwelijks iets veranderd!

zo de waarheid...
    Laatste activiteit: 29 juli 2010 - OUT OF ORDER

Geslacht

Je moet een onderscheid maken tussen acceptatie, laissez-faire, angst, kans op succes en kontlikkerij. Ik denk zelf dat er meerdere factoren uit mijn rijtje meespelen waardoor men het beeld krijgt dat het huidige bestuur haar taken niet verricht.

Vraag mij overigens af, gezien de moeite die de kasco heeft om haar taken uit te voeren, waarom het bestuur niet een handje helpt in plaats van zo lekker de kont tegen de krib te gooien.
    Al zou er sprake zijn van een geschorst lid, dan nog ben je er met je hele toko beter mee af als je een grondige controle laat doen.
    Checks and balances enzo.

Vice Ms Holland Aimee's schermafbeelding
    Geslacht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir Osterich II Bekijk bericht
    Je moet een onderscheid maken tussen acceptatie, laissez-faire, angst, kans op succes en kontlikkerij. Ik denk zelf dat er meerdere factoren uit mijn rijtje meespelen waardoor men het beeld krijgt dat het huidige bestuur haar taken niet verricht.

Vraag mij overigens af, gezien de moeite die de kasco heeft om haar taken uit te voeren, waarom het bestuur niet een handje helpt in plaats van zo lekker de kont tegen de krib te gooien.
    Al zou er sprake zijn van een geschorst lid, dan nog ben je er met je hele toko beter mee af als je een grondige controle laat doen.
    Checks and balances enzo.
    Amen!

http://www.aimeemolleman.com
    www.fritsbouwer.nl
    Uw partner voor het ramenlappen!

Personal Trainer from hell sibil's schermafbeelding
    Geslacht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REUS Bekijk bericht
    Hè gij Brutus, ha ha. Wat een geniale opmerking. Het kan altijd beter natuurlijk en hoop op verbetering zoals ik daar altijd voor ga. Waar blijft de rest nu van de brief?
    Hoeveel wil je er nog hebben
    die over Mike,Andrew,Joop? Zeg het maar

Vice Ms Holland Aimee's schermafbeelding
    Geslacht

MIsschien allemaal Sib?

http://www.aimeemolleman.com
    www.fritsbouwer.nl
    Uw partner voor het ramenlappen!

The Wild Thing Balkan babe's schermafbeelding
    Geslacht

Het bestuur van de NBBF is nog steeds niet terug in haar hok. Vandaag ontving ik een email van voorzitter Bergmann met wederom een nieuw argument voor het niet laten uitvoeren van de kascontrole. Als bestuur kun je namelijk een kascommissielid schorsen! "Lees artikel 12 lid 2 en je hebt het antwoord gevonden" luidt het antwoord van de interim secretaris KNKF aan voorzitter Bergmann. Ik heb het betreffende artikel en de email met twee juridische experts bekeken en jazekersssssssss, dat was weer lachen

In het kader van de transparantie zie hieronder mijn reply:

Geachte mevrouw Bergmann,

Naar aanleiding van uw e-mail van 28 juli jl. bevattende het advies van KNKF interim secretaris Carmen Sjardijn dat het bestuur bevoegd is een lid van de kascommissie te schorsen, wil ik als volgt reageren.

Artikel 12 lid 2 van de NBBF statuten geeft zowel de algemene ledenvergadering als het bestuur de instelbevoegdheid van commissies. Daaruit volgt dat de ontslag- en schorsingsbevoegheid bij het bestuur danwel de algemene ledenvergadering ligt. Artikel 12 lid 3 van de NBBF is niet eens meer zo relevant, omdat artikel 12 lid 2 NBBF statuten eigenlijk al het antwoord geeft. In dat kader geldt het volgende:

Omdat de kascommissie is benoemd door de algemene ledenvergadering, een orgaan dat hoger is dan het bestuur, is ontslag of schorsing van de kascommissie of van een kascommissielid door het bestuur niet mogelijk (zie ook artikel 12 lid 7 van de NBBF statuten jo. 2:48 lid 2 BW). De wetgever heeft hiermee beoogd dat er altijd een kascommissie in functie is.

Nogmaals ter verduidelijking: de bevoegdheid tot het benoemen, schorsen en ontslaan van de kascommissie ligt bij de algemene ledenvergadering.

Op het bestuur van de NBBF rust de wettelijke en statutaire plicht om aan de kascommissie ten behoeve van de kascontrole desgevraagd de verlangde inlichtingen te verstrekken, desgewenst de kas en de waarden te tonen, alsmede om de boeken, bescheiden en andere gegevensdragers van de vereniging voor raadpleging beschikbaar te stellen (artikel 2:48 lid 2 BW en art. 15 lid 2 jo. lid 5 statuten NBBF) . De achterliggende gedachte is dat een adequate controle van de boekhouding en de jaarstukken niet mogelijk is indien men niet over de juiste bescheiden en gegevens beschikt, terwijl diegene die met het onderzoek belast is in staat moet worden gesteld uit eigen wetenschap te kunnen verklaren. Blijft het bestuur in gebreke, dan geldt het bepaalde in art. 2:9 BW. Zo nodig zullen de verlangde inlichtingen of bescheiden in een kort geding worden verzocht.

Hierbij nogmaals het uitdrukkelijk verzoek op de door mij gevraagde gegevens zo spoedig mogelijk doch uiterlijk woensdag 4 augustus a.s. te verstrekken (zie ook mijn eerdere e-mails hierover, in het bijzonder die van 14 juli jl.).

In afwachting van uw reactie, verblijf ik,

Angela Koekkoek
    Kascommissielid NBBF
    NBPF Benelux champion 2010 Body Fitness
    WBPF European champion 2010 Model Physique

Organisator BodyResource Evenementen Suyker's schermafbeelding
    Geslacht

Wat doe je dat tog weer deftig mevr koekienees

The Wild Thing Balkan babe's schermafbeelding
    Geslacht

Voor alle plasjes en joepie-daaaaaahaaaa-poepies !!!

Naam: doofpot..jpg
Bekeken: 417
Grootte: 39,5 KB
    NBPF Benelux champion 2010 Body Fitness
    WBPF European champion 2010 Model Physique

Geslacht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balkan babe Bekijk bericht
    Het bestuur van de NBBF is nog steeds niet terug in haar hok. Vandaag ontving ik een email van voorzitter Bergmann met wederom een nieuw argument voor het niet laten uitvoeren van de kascontrole. Als bestuur kun je namelijk een kascommissielid schorsen! "Lees artikel 12 lid 2 en je hebt het antwoord gevonden" luidt het antwoord van de interim secretaris KNKF aan voorzitter Bergmann. Ik heb het betreffende artikel en de email met twee juridische experts bekeken en jazekersssssssss, dat was weer lachen

In het kader van de transparantie zie hieronder mijn reply:

Geachte mevrouw Bergmann,

Naar aanleiding van uw e-mail van 28 juli jl. bevattende het advies van KNKF interim secretaris Carmen Sjardijn dat het bestuur bevoegd is een lid van de kascommissie te schorsen, wil ik als volgt reageren.

Artikel 12 lid 2 van de NBBF statuten geeft zowel de algemene ledenvergadering als het bestuur de instelbevoegdheid van commissies. Daaruit volgt dat de ontslag- en schorsingsbevoegheid bij het bestuur danwel de algemene ledenvergadering ligt. Artikel 12 lid 3 van de NBBF is niet eens meer zo relevant, omdat artikel 12 lid 2 NBBF statuten eigenlijk al het antwoord geeft. In dat kader geldt het volgende:

Omdat de kascommissie is benoemd door de algemene ledenvergadering, een orgaan dat hoger is dan het bestuur, is ontslag of schorsing van de kascommissie of van een kascommissielid door het bestuur niet mogelijk (zie ook artikel 12 lid 7 van de NBBF statuten jo. 2:48 lid 2 BW). De wetgever heeft hiermee beoogd dat er altijd een kascommissie in functie is.

Nogmaals ter verduidelijking: de bevoegdheid tot het benoemen, schorsen en ontslaan van de kascommissie ligt bij de algemene ledenvergadering.

Op het bestuur van de NBBF rust de wettelijke en statutaire plicht om aan de kascommissie ten behoeve van de kascontrole desgevraagd de verlangde inlichtingen te verstrekken, desgewenst de kas en de waarden te tonen, alsmede om de boeken, bescheiden en andere gegevensdragers van de vereniging voor raadpleging beschikbaar te stellen (artikel 2:48 lid 2 BW en art. 15 lid 2 jo. lid 5 statuten NBBF) . De achterliggende gedachte is dat een adequate controle van de boekhouding en de jaarstukken niet mogelijk is indien men niet over de juiste bescheiden en gegevens beschikt, terwijl diegene die met het onderzoek belast is in staat moet worden gesteld uit eigen wetenschap te kunnen verklaren. Blijft het bestuur in gebreke, dan geldt het bepaalde in art. 2:9 BW. Zo nodig zullen de verlangde inlichtingen of bescheiden in een kort geding worden verzocht.

Hierbij nogmaals het uitdrukkelijk verzoek op de door mij gevraagde gegevens zo spoedig mogelijk doch uiterlijk woensdag 4 augustus a.s. te verstrekken (zie ook mijn eerdere e-mails hierover, in het bijzonder die van 14 juli jl.).

In afwachting van uw reactie, verblijf ik,

Angela Koekkoek
    Kascommissielid NBBF
    Ik zou het niet mooier en meer waterdicht op papier kunnen zetten. Chapeaux.

Uit de brief meen ik op te maken dat de KNKF meent dat het bestuur een kasco-lid kan schorsen dan wel ontslaan.
    Rare gang van zaken, als je de KNKF in haar uitleg volgt.

Een uitvoerige vergelijking, die tevens nat gaat vanwege de onmogelijkheid: de Tweede Kamer benoemt uit haar midden enkele parlementariers die hoogst persoonlijk de heer Balkenende & co.( uw premier in het demissionaire kabinet ) gaan controleren. Laten we als lijdend voorwerp de Kamerleden Wilders, Teeven en Boris van der Ham nemen. Deze drie poppetjes mogen de bonnetjes van Balkenende & co. inzien om zo te controleren of alles dat hij en Bos ( De Jager ) wel goed doen.
    Vervolgens zou Balkenende & co. mogen beslissen of Wilders, Teeven en Boris van der Ham überhaupt die controle wel mogen uitvoeren. Argumentatie om deze drie Kamerleden af te wijzen ontbreekt, net als het fiat van de rest van de Tweede Kamer ( die de drie lui benoemde ! ).

Wij van WC-Eend, adviseren WC-Eend.

Geslacht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balkan babe Bekijk bericht
    Voor alle plasjes en joepie-daaaaaahaaaa-poepies !!!

Bijlage 23204
    Ik zou gaan voor de heksenketel, als ik je brief zo lees.

Personal Trainer from hell sibil's schermafbeelding
    Geslacht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aimee Bekijk bericht
    MIsschien allemaal Sib?
    Zal ze vanaaf plaatsen
    die man heeft gewoon op iedereen wat op te merken gehad
    jammer dat hij het niet rechtstreeks durft te zeggen

Geslacht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Old Timer Bekijk bericht
    zo de waarheid...

Waarom ben jij nu weer degene die het daar alleen mee eens is en Mr. Phillips zelf natuurlijk. Het is een prachtig stukje tekst maar inhoudelijk staat er geen reet.

Grondlegger NBBB ; Nederlandse Bond Bejaarde Bodybuilders Hanssmit's schermafbeelding
    Geslacht

Angela, ik vrees dat het bestuur iemand nodig heeft om jouw proza om te zetten in simpeler Nederlands, anders zie ik het somber in......
    Zo in de trant van: 'Stelletje sjoemelaars, kom verdomme nou es op de proppen met die boeken!'

On Stage Guillermo's schermafbeelding
    Geslacht

En is er al een nieuwe bond in de maak ?
    Never to old

Magen VeLo Yera'e

Geslacht

Wie heeft eigenlijk de conrole van 2008 gedaan?

On The Way
    Geslacht

waarom is Old Timer BANNED??????

heeft ie wat verkeerds gezegt!!!!!

Geslacht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adbrokken Bekijk bericht
    kijk robbie70

ik ben aan jou geen verantwoording schuldig en bepaal nog steeds zelf wie er in m'n huis komt s'nachts, overdag of in het weekend.
    jij in ieder geval niet.

en misschien wel eens gehoord van draadloze verbinding?????

of leef je nog in de oertijd!!!!!

Geslacht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BIG DENNIS Bekijk bericht
    waarom is Old Timer BANNED??????

heeft ie wat verkeerds gezegt!!!!!

Grondlegger NBBB ; Nederlandse Bond Bejaarde Bodybuilders Hanssmit's schermafbeelding
    Geslacht

Hij heeft geen ban. Hij heeft, voorzover ik weet, geen tijd meer.... Maar bij OT weet je het nooit zeker.... Die kan zo morgen weer terug zijn ;-)

+ Reageren op discussie

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Regels voor berichten