Inshape

Op dit moment hebben wij de uitslagen van 466 atleten online.
Ga terug   Body Resource Bodybuilding Forum > On Stage Competition Corner > De prijzenkast van Body Resource

De prijzenkast van Body Resource Hier vind je meer informatie over leden van het forum die op het podium hebben gestaan.

LinkBack Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 mei 2008, 22:15   #1 (permalink)
Never Big Enough !!

Knight's schermafbeelding

Photo Gallery: 1880
Geslacht: Man
Standaard Rene Groenen (Rene Groenen)

Naam:Rene Groenen

Hoe lang doe je aan deze sport:11 jaar bodybuilding daarvoor trainde ik al wel 2x in de week een beetje full body ben ik later achter gekomen. Ik ben begonnen met fitness op mijn 15e 2x in de week maar dat werd al snel meer. Op mijn 17e heb ik van een Heikki Aarts(mr holland nabba 2004) een dieet gekregen en ben toen echt volgens trainingsschema’s en voedingsschema’s gaan bouwen aan mijn lichaam. Toen ik begon woog ik 45 kg en was echt een kleine, schrale opdonder. Nu ben ik nog steeds klein maar met een off season gewicht van 100kg niet echt schraal meer.

Sinds wanneer dacht je aan wedstrijden:In 2001, een toenmalige vriend wilde meedoen met de eemsmondcup en haalde me over om ook mee te doen. Ik trainde toen met bovenstaande bodybuilder en stelde voor met zijn 2en mee te doen. We besloten de stap te zetten en op aanraden van coach Harry de Jonge, die we al enkele jaren kenden, gingen we naar siggy’s do-it in Turnhout voor begeleiding en een wedstrijd dieet. Heikki stond de eerste keer dat we bij siggy kwamen, in November (de wedstrijd van eind maart) al beneden de 3%. Hij kon zo het podium op. Ikzelf stond op 5% dus allebei met een dermate laag vet% dat Siggy zei dat we moesten eten. En dit nam ik letterlijk. Toen we 2 weken later weer terug kwamen om te meten was ik 17kg zwaarder met een vet% van 7%. Ik propte me vol met mijn dieet en dronk tussendoor shakes met whey en brinta. Ik explodeerde als het ware.

Wedstrijden:2002: hardcore classic -80kg 2e plaats
2002: eemsmondcup -80kg 1e plaats
2005: eemsmondcup B Klasse 4e plaats
2008: NK -90kg 2e plaats

Welke wedstrijd staat er als eerst op de planning:

Op korte termijn die 1e plek in de -90kg klasse pakken en de lange termijn internationaal wedstrijden mee draaien. En natuurlijk een mooie en lange wedstrijdcarrière.

Hoe heb je je eerste wedstrijd ervaren:Een super kick. De eerste wedstrijd was in Uden, brabant dus een thuis wedstrijd. Heel veel vrienden, familie en kennissen waren gekomen dus de zaal zat goed gevuld. Maar de kick die ik kreeg en nog steeds krijg elke keer als je het podium op gaat is niet te beschrijven. Afgelopen NK bijvoorbeeld. Het publiek brak de tent af bij de -90kg klasse. Als je daar dan als atleet op het podium staat, dan krijg je vleugels!! Ik kan wel zeggen dat het publiek mij door de vergelijkingen heeft gesleept want na 3 keer op rij naar voren geroepen te worden, geloof me, dan zit je er door heen. Dan krijg je weer energie als het publiek je naam roept. Niks is mooier. Of ja op de overwinning na dan!!

Welke tips geef je mee aan nieuwe atleten:Probeer zelf zovee mogelijk kennis op te doen wat betreft trainen maar vooral voeding. Probeer hier mee te spelen en zorg dat je je eigen lichaam leert kennen. Geen enkele begeleider kan in jouw lichaam kruipen om te zien hoe jij je voelt, hoe je reageert op koolhyrdaat lage dagen, koolhydraat laden, je mentale gesteldheid, lichamelijk vermoeidheid. Als je weet hoe je dit met voeding kunt manipuleren en zorgen dat je middels de juiste voeding alles binnen krijgt wat je moet om te groeien, dan ben je goed bezig. Zorg ook dat je iemand vindt, een begeleider, een vriendin, vriend iemand die je kan steunen en je motiveert om gefocust te blijven tot je je doel hebt bereikt, want soms zie je zelf door de bomen het bos niet meer.

Favoriete voeding:Maakt me niet uit als het maar veel is!!!!

Favoriete junkvoer:Zie boven, hoewel ik toch wel verslaafd ben aan de burger king, ook in grote hoeveelheden op mijn junkdag uiteraard.

Favoriete cardio:Ik haat cardio maar toch ontkom ik er in de wedstrijdvoorbereiding niet aan. Dan zit ik op de hometrainer met een flex of Muscle & Fitness. Dan gaat de tijd tenminste sneller.

Hekel aan:Achterbakse mensen en mensen die hun afspraken niet nakomen, mensen die altijd te laat zijn.

Jou levensmotto:Nooit moe, altijd sterk! Behandel anderen zoals jijzelf behandeld wilt worden, dan krijg je altijd wat je verdient!
Bijgevoegde afbeelding(e)

Knight is nu online  

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten