+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Discussie: Borstspieren

On The Way

Standaard Borstspieren

Hallo,

Ik train nu al n tijdje en merk dat ik echt fitter ben en meer massa heb gekweekt. Alleen heb ik het gevoel dat mn borst nogal achterloopt. Het ziet er niet helemaal strak uit. Als ik voor de spiegel sta denk ik: gvd! nog steeds niet zoals ik het wil hebben. Ik weet niet hoe lang jullie erover hebben gedaan om een goede gespierde borst te krijgen.. tips/mening?
    Ik doe oefeningen zoals chestpress, bankdrukken, incline chestpress en noem maar op.

Stats zijn:
    1 meter 90
    78kg
    ca. 14% vet

Overall Winner The Unknown's schermafbeelding
    Geslacht

Standaard

borst niet te veel trainen, 1 keer per week is genoeg, veel mensen pakken borst 2 keer in hoop dat het harder groeit maar dat is niet altijd zo

en probeer veel met losse gewichte te werke (dumbels)

On The Way

Standaard

ok, en met die dumbells bedoel je denk ik veel flys?

Geslacht

Standaard

nee niet alleen flyes, met dumbels kan je alles doen, flat press en incline press , had ergens een lijst waar je kon zien dat je met dumbels meer dele aanspreekt omdat je een hele andere bewegingsbaan hebt

On The Way

Standaard

ik zal die oefeningen eens proberen dan. Kijken of ik meer resultaat kan behalen.

Geslacht

Standaard

je moet gewoon afwissele met stangen en dumbels
    succes

Member Team Inshape Chris K.'s schermafbeelding
    Geslacht

Standaard

Concentreer je op bovenkant borst, dit is het moeilijkst te ontwikkelen en toont het meest.

On The Way

Standaard

aha, dan moet je dus veel incline doen. Ik train normaal mn borst op maandag en dan vrijdag weer een keer.

Overall Winner nofear train!'s schermafbeelding
    Geslacht

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Unknown Bekijk bericht
    borst niet te veel trainen, 1 keer per week is genoeg, veel mensen pakken borst 2 keer in hoop dat het harder groeit maar dat is niet altijd zo

en probeer veel met losse gewichte te werke (dumbels)
    Dat gaat cker op voor sommigen maar ook niet voor iedereen...er valt ook wat voor te zeggen om borst in verhouding wat vaker te trainen dan meeste andere spiergroepen...

Geslacht

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nofear train! Bekijk bericht
    Dat gaat cker op voor sommigen maar ook niet voor iedereen...er valt ook wat voor te zeggen om borst in verhouding wat vaker te trainen dan meeste andere spiergroepen...
    aangezien de topic starter 2 keer traint raad ik hem 1 keer te trainen, blijkbaar werkt 2 keer borst trainen niet vandaar

Just Beginning elyte's schermafbeelding
    Geslacht

Standaard

Ik merkte veel vordering nadat ik een tijdje thumbless grip ging op de bench (pas wel op dat je een spotter hebt als je zwaar gaat, er zijn genoeg voorbeelden hoe gevaarlijk thumbless kan zijn). Voelde minder schouders, meer borst. Tegenwoordig ga ik wel weer met gewone grip.

Banned
    Geslacht

Standaard

Mijn vriend (nickname Belgiumbeast) heeft goede borst vind ik..ik zal eens vragen of hij wat tips heeft voor je en eens kan reageren hierop als jij dit wil.
    grtz

Banned
    Geslacht

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht

Mijn vriend (nickname Belgiumbeast) heeft goede borst vind ik..ik zal eens vragen of hij wat tips heeft voor je en eens kan reageren hierop als jij dit wil.
    grtz
    hey mijn borsten online

Toen ik in het begin mijn gevoel moeilijk kon focussen op de borstspier had ik als hint te horen gekregen dat ik moest proberen mijn gewicht omhoog te duwen vanuit gevoel van de oksel,klinkt mssch raar maar dit heeft me geholpen om nu volledige controle te hebben over het aanspannen van mijn borstspieren.Waar ik ook op let is dat wanneer het negatieve gedeelte van de oefening (flyes,dumbels ,..) aanvangt ik mijn borst zeer goed voorruit steek zonder mijn rug te krommen en zo een pijnlijke diepe stretch rek maak met de gewichten om ze dan in een soort van knuffelbeweging (bij flyes) de gewichten naar boven te brengen.Beeld je in dat je een walnoot wil kraken tussen je borstspieren zo krijg je een mooie separatie in het midden.Span na elke oefeningen je borstspieren is extra aan door beiden handpalmen tegen elkaar aan te drukken(zoals wanneer je moeilijk kan schijten, ) of doe de most muscular ,side chest poses ...dit geld trouwens voor elke spier,want poseren is extra nuttig voor bloedtoevoer en detail in je spieren

Grtz

Banned
    Geslacht

Standaard

tjah hopelijk heb je hier wat aan?
    grtz

Banned
    Geslacht

Standaard

1,90 en 75kg... Long way to go..
    Gewoon geduld hebben..

On The Way

Standaard

Naja, heb de adviezen gebruikt dus bedankt daarvoor, had ik echt wat aan. Mn borst is opzich al beter dan voorheen. Train vaker met dumbells en wissel nu wat af, 1x p week borst trainen en soms 2x. ben wel 5kg aangekomen in spiermassa en mn BF is van 14 naar 11 gegaan. Maar nog een lange weg te gaan...
    Stats:
    80kg
    1.90m
    11%

On Stage wilfried's schermafbeelding

Standaard

iets wat je moet hebben in deze sport is geduld!! Juist omdat het allemaal wat langer duurt wil het bij sommige mensen de motivatie nog wel eens wegnemen!! Daarnaast is het wellicht ok wel eens goed om je schema om de 2 a 3 maanden om te gooien zodat je de spier weer op een andere (nieuwe) manier prikkelt!! En de voorkeur word inderdaad gegeven aan dumbells omdat je hierdoor meerdere spieren gebruikt en je bewegingsuitslag is totaal anders dan wanneer je met vaste machines aan de slag gaat!! Geef je spieren ook voldoende rust ook dat is een belangrijk onderdeel om te groeien!! En wat Chris K ookal aangaf train je bovenkant van de borst geeft je borst een geheel ander uiterlijk!!

On The Way
    Geslacht

Standaard

idd, bij 75kg voor 1m90 is het nromaal dat je nog geens terke borst heb, is bij mij ook nog maar gebinnenden met 77kg voor 1m80, maar ze hebben gelijk als ze zeggen incline trainen voor bovenkant, vooral incline benchen voel ik goed, en idd mijn borst is verbeterd sedert ik incline bankdruk, ik doe het nu met barbell incline en flat met DB's, vind ik voor mij beste effect hebben

+ Reageren op discussie

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regels voor berichten